Xiaomi opäť predstavilo smartfóny, ktoré sú v porovnaní s konkurenciou sú až príliš lacnými, ako je to možné?

1. októbra 2020, techboy, Nezaradené
Xiaomi MI 10T Pto

Zdroj: Xiaomi (YouTube)

V priebehu včerajšieho dňa, spoločnosť Xiaomi predstavila nové modely smartfónov, konkrétne Xiaomi Mi 10T, Mi 10T Pro a Mi 10T Lite. Opäť raz spoločnosť ukázala, že sa to dá lacnejšie, ako to robí konkurencia. Ako je to však možné?

Predtým, ako sa dostaneme k odpovedi, tak si povedzme niečo a špecifikáciách a cene nových zariadení. Začnime modelmi Mi 10T a Mi 10T Pro, ktoré ponúkajú 144Hz displej. Okrem iného je vybavený viacerými technológiami. Medzi tie naj bezpochyby patrí AdaptiveSync. Ide o technológiu, ktorá je schopná synchronizovať Hz a fps v závislosti od zobrazovaného obsahu (Hz sú schopnosť obnovovať obrazovky a fps je počet vložených obrázkov do videa za jednu sekundu). V dôsledku tohto dochádza k plynulejšiemu obrazu. Xiaomi predstavila hneď 7 úrovni synchronizácie. iPhone 11 ponúka len jednu, a Samsung Galaxy S20+ 5G len 2. Okrem iného, táto technológia šetrí aj energiu batérie.

Xiaomi-synchronizacia-Hz-a-fps_porovnanie-s-konkurenciou

Zdroj: Xiaomi (YouTube) via Xiaomiportal.sk

Ďalšou technológiu, ktorá stojí za spomenutie, je napríklad Middle Tab Technology. Ide o technológiu, ktorá rozdeľuje batériu v dve rovnocenné časti, ktoré sú následne nabíjane súčasne. Vďaka tomu sa podarilo spoločnosti zvýšiť účinnosť nabíjania. Okrem iného zariadenia ponúkajú 33W rýchle nabíjania. Batériu zariadení s kapacitou 5 000mAh je možné vďaka kombinácií týchto technológií nabiť za menej než hodinu.

Xiaomi-Mi-10T_nova-technologia-rychleho-nabijania-MTT

Zdroj: Xiaomi (YouTube) via Xiaomiportal.sk

Nehovor viac o procesore. V zariadení aktuálne nájdeme Snapdragon 865 v kombinácii s 8GB RAM typu LPDDR5, či úložný priestor o kapacite 256GB typu UFS 3.0. Nehovor viac o kamerovom systéme, kde vyčnieva 108-megapixelová kamera v prípade zariadenia MI 10T Pro (pozn.: Mi 10T má len 64-megapixelovú hlavnú kameru). Prejdime však k cene k porovnaniu s konkurenciou.

Xiaomi-Mi-10T-a-Mi-10T-Pro-cena

Zdroj: Xiaomi (YouTube) via Xiaomiportal.sk

Rovnaká situácia je aj v prípade Mi Note 10 Lite zariadenia. Hlavným rozdielom oproti modelom vyššie je „len“ 120Hz displej, či slabší procesor v podobe Snapdragonu 750, ktorý však rovnako podporuje 5G technológiu. Za zariadenie si spoločnosť pýta 279€, resp. 329€.

Otázkou je, ako je možné, že Xiaomi dokáže predstaviť tak lacné zariadenia z pohľadu CENA : VÝKON? Nuž, odpoveď na túto otázku odhalila prezentácia spoločnosti. Hneď v úvode spoločnosť prezradila, že na zariadení nezarába viac ako 5%.

Xiaomi politika zarobkov

Zdroj: Xiaomi (YouTube)

Ak vás o smartfónoch zaujíma viac informácií, tak nižšie si môžete pozrieť ich online predstavenie.

Zdroj: xmobile (Mi 10T a 10T PRO), xmobile (Mi 10T Lite)